Czym zajmuje się specjalista SEO? Wszystko, co musisz wiedzieć!

Pozycjonowanie i branża SEO to gorący rynek pracy, na którym jest wiele możliwości wyróżnienia się. Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy (U.S. Bureau of Labor Statistics) przewiduje 19-procentowy wzrost liczby miejsc pracy dla specjalistów ds. marketingu internetowego w okresie od teraz do 2023 roku. Jeśli masz oko do szczegółów i pasję do pomagania ludziom w znalezieniu tego, czego potrzebują w Internecie, kariera w branży SEO może być idealna dla Ciebie.

Specjalista SEO wykorzystuje różne techniki, aby poprawić obecność stron internetowych na stronach wyników wyszukiwarek (lub SERP-ów).

Jego celem jest zwiększenie ruchu na stronie klienta poprzez uczynienie jej atrakcyjną dla wyszukiwarek, takich jak Google, Bing, Yahoo! i innych. Specjalista SEO robi to, badając słowa kluczowe, analizując konkurencję, tworząc treści i metadane, które pomagają witrynie klienta zająć wysoką pozycję w wyszukiwarkach dla tych słów kluczowych.

Role i obowiązki specjalisty SEO

Choć różne firmy i zespoły mogą mieć nieco inne struktury i tytuły, większość działów SEO obejmuje co najmniej następujące role.

  • Lider zespołu - osoba, która zarządza zespołem, przydziela zadania i widzi całościowy obraz sytuacji

  • Analityk SEO - bada konkurencję, analizuje metryki i szuka możliwości poprawy.

  • Inżynier SEO - buduje i utrzymuje stronę internetową

  • Strateg treści SEO - projektuje strony internetowe, blogi i inne treści, aby ułatwić ich czytanie i konwersję

  • Kierownik projektu SEO - koordynuje pracę różnych zespołów i pomaga klientom zrozumieć, co składa się na kampanię SEO.

Pozycjonowanie na najwyższym poziomie i najlepsze praktyki SEO

Dobrym miejscem do rozpoczęcia jest badanie słów kluczowych. Jest to proces, który określa najczęstsze frazy, jakie ludzie wyszukują, gdy szukają Twojego produktu lub usługi. Specjalista SEO wykorzysta te frazy do stworzenia treści, która będzie zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Po określeniu kluczowych terminów, na które witryna powinna być pozycjonowana, specjalista SEO może przystąpić do optymalizacji witryny.

Może to oznaczać wprowadzenie niewielkich zmian w wyglądzie witryny (na przykład dodanie linków wewnętrznych kierujących do innych ważnych stron w witrynie) lub stworzenie nowych treści (takich jak artykuł lub film wideo odpowiadający na pytania klientów i zachęcający ich do zakupu). Budowanie linków to jedna z najważniejszych strategii SEO, z której korzysta specjalista SEO.

Polega ona na zwróceniu się do innych stron internetowych z prośbą o dodanie linku do Twojej witryny. Jeśli witryna ma wysoką pozycję w wyszukiwarce i umieści link do witryny użytkownika, może to zwiększyć jej pozycję w wyszukiwarce. Specjaliści SEO zazwyczaj tworzą i optymalizują również metadane witryny. Obejmują one takie elementy, jak tytuł witryny, opis i słowa kluczowe. Kolejną najlepszą praktyką SEO jest ciągłe testowanie.

SEO to stale rozwijająca się branża, a jednym z najlepszych sposobów na poprawę pozycji w rankingu jest próbowanie różnych rzeczy i sprawdzanie, co działa najlepiej.